Economie en werkgelegenheid

Economie en werkgelegenheid

Een belangrijke voorwaarde voor welvaart en welzijn voor onze inwoners is werk en inkomen. De Osse economie kenmerkt zich het best met de term maakstad. De Osse economie is sterk met haar vele bedrijven en ondernemingen. Maar we staan voor uitdagingen om in dit tijdsgewricht Oss tot een moderne maakstad te maken. Dat vereist creatief denken en innovatie Daarmee garanderen ook voor de toekomst werkgelegenheid.

Wat willen we doen

1. We willen vooral bedrijven op onze bedrijventerreinen die bijdragen aan echte werkgelegenheid. Onze ruimte is niet oneindig. We moeten daarom kritisch zijn op de bijdrage die bedrijven leveren aan de werkgelegenheid wanneer zij zich hier willen vestigen. Daarnaast willen we bedrijven die zorgen voor banen stimuleren zich hier te vestigen.
  2. Om mensen beter mee te kunnen laten doen op de arbeidsmarkt zetten we in op verdere versterking van hun vaardigheden.
  3. Om de werkgelegenheid te bevorderen en/of stimuleren hanteren wij als uitgangspunt het FNV 10 puntenplan.
  4. Bedrijven moeten de ruimte krijgen om te groeien. Wij zetten in op revitalisering van de huidige bedrijventerreinen.
  5. We stimuleren dat er genoeg stageplekken beschikbaar zijn in het Osse bedrijfsleven.
  6. We stimuleren en faciliteren de innovatie van ondernemingen en bedrijven op het gebied van duurzaamheid.
  7. De gemeente heeft oog voor ondernemers, werknemers en zzp’ers die door corona in de problemen zijn gekomen.