22 oktober 2014

Tijd voor een oplossing voor de Singels!

De Partij van de Arbeid wil dat wethouder de Bruin nu eens haast maakt met het verbieden van vrachtverkeer op de Kapelsingel en Vijversingel. Dit lost namelijk wel op korte termijn een aantal mobiliteitsproblemen op. In tegenstelling tot VVD, VDG en D66, die zijn volgens ‘de Stem van Oss’ voor een Noordelijke randweg. Dat kan niet waar zijn!

Wilde de VVD vorige week nog een leeggegeten centrum, deze week komen ze met een plan dat de Osse begroting leeg zal eten. Het oude idee om aan de noordkant van Oss een randweg aan te leggen is vier jaar later weer afgestoft. Maar het aanleggen van die Noordelijke randweg kost bakken vol geld en lost helemaal niets op, zie hier.

In het Mobiliteitsplan is in 2011 al gebleken dat de doorstroming van het verkeer op de Singel 40-45 en de bereikbaarheid van het Osse centrum niet verbeteren door de aanleg van zo’n dure weg. De VVD zegt in een slogan: “Noordelijke Rondweg i.p.v. volle Singels”. Laat wethouder de Bruin dan beginnen met het vrachtverkeer van de Kapelsingel en Vijversingel af te halen. Dat kan per direct en het kost niets.

De Partij van de Arbeid investeert verder liever in goed openbaar vervoer naar het ziekenhuis Bernhoven en in kleinschalig en milieu vriendelijk vervoer in de stad, zoals de elektrische auto’s van Easy Go Electric. Wij zijn dan ook al jaren consequent tegen het onzalige plan van een randweg.