Rotte kies in het centrum moet weg

Door Iris van Dinther op 23 december 2017

Al in de campagne van de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 organiseerde de PvdA de verkiezing van het lelijkste gebouw van Oss. En die verkiezing werd met afstand gewonnen door het V&D pand. Het V&D-pand is de rotte kies in het centrum van Oss en een rotte kies moet je trekken. Dit is gewoon nodig om het stadscentrum een impuls te geven en toekomstbestendig te maken.

De PvdA-fractie is wel kritisch over de grondexploitatie en de financiële risico’s. Van Wanrooij stort een waarborgsom voor de aankoop van het V&D-pand, maar uiteindelijk koopt de gemeente Oss het pand voor maar liefst 7 miljoen euro. De hamvraag is, hebben we dit bedrag er voor over om de rotte kies uit het centrum weg te halen om het centrum van Oss een impuls te geven?

De PvdA-fractie heeft er voor gekozen om de pijn van deze éénmalige investering te nemen, om de weg vrij te maken voor een toekomstbestendig centrum.
Het wordt tijd dat er ruim 10 jaar na de verkiezing van het lelijkste pand van Oss nu eindelijk een stap gezet kan worden om het centrum van Oss mooier te maken.

Gehele bijdrage van Van Dinther

Iris van Dinther

Ik ben Iris van Dinther, geboren en getogen in Oss. Ik ben getrouwd met Marianne en we hebben een zoon Maarten, die een HBO-opleiding Bedrijfskundige IT volgt aan de Avans in den Bosch. Ik werk al sinds 1986 bij Diosynth/ Organon en na een aantal overnames nu bij Aspen Pharma. Ik ben al ruim 25

Meer over Iris van Dinther