Door Iris van Dinther op 2 maart 2015

PvdA stelt artikel 41 vragen over afspraken FNV en gemeente

Naar aanleiding van de op zaterdag 28 februari gemaakte afspraken tussen FNV Zorg & Welzijn en de gemeente, heeft de PvdA-fractie vandaag bijgaande artikel 41 vragen gesteld.

De PvdA-fractie wil enerzijds helderheid krijgen over de gemaakte afspraken. Volgens Ruud Kuin (vice-voorzitter van de FNV) heeft wethouder Peters toegezegd dat hij wil zoeken naar financiële ruimte in de gemeentebegroting, als één van de gemaakte afspraken om te komen tot een oplossing. Deze afspraak komt echter niet terug in het gezamenlijk persbericht dat partijen zaterdagmiddag hebben uitgegeven. Op Twitter zegt wethouder Peters dat deze afspraak ook niet gemaakt is.

Anderzijds constateert de PvdA-fractie dat het college tot nu toe vooral naar den Haag kijkt, als het gaat om oplossingen voor de huishoudelijke hulp. De PvdA-fractie wil weten wat het college zelf gaat doen om de gevolgen van het faillissement van Pantein-Vivent zo veel mogelijk te beperken. De PvdA-fractie zou graag zien dat er een regionale taskforce Zorg wordt opgericht en dat de sectorgelden Zorg die beschikbaar zijn vanuit het ministerie van SZW worden ingezet om mensen waar nodig naar ander werk te begeleiden.

Artikel 41 vragen afspraken FNV en Oss

Iris van Dinther

Ik ben Iris van Dinther, geboren en getogen in Oss. Ik ben getrouwd met Marianne en we hebben een zoon Maarten, die een HBO-opleiding Bedrijfskundige IT volgt aan de Avans in den Bosch. Ik werk al sinds 1986 bij Diosynth/ Organon en na een aantal overnames nu bij Aspen Pharma. Ik ben al ruim 25

Meer over Iris van Dinther