17 oktober 2014

PvdA Oss gaat voor bruisend centrum

De Partij van de Arbeid kiest met volle overtuiging voor een bruisend en vitaal centrum. Dat hebben we de afgelopen jaren ook altijd gedaan, waardoor er onder andere dit jaar 23 nieuwe ondernemers zijn gestart. De goede ontwikkelingen zoals de opknapbeurt van ’t Gengske moeten we koesteren.

Nieuwe publiekstrekkers zoals een H&M, Zara en/of Mediamarkt zijn welkom in ons centrum. Bijvoorbeeld op het Walplein. Ook een vershal achter de Bergoss muur vinden wij prima. Met mooie evenementen, goede horeca en een aantrekkelijk winkelaanbod heeft Oss mede dankzij de PvdA een centrum waar we trots op kunnen zijn.

Maar ook de meubelboulevard mag best verder groeien. Dat kan met detailhandel die het aanbod op de meubelboulevard meer divers maakt en het centrum niet voor de voeten loopt. Bijvoorbeeld een Babymeubel-speciaalzaak past daar prima.

De Partij van de Arbeid is tegen de komst van Cranenbroek als daar geen aanvullende afspraken mee gemaakt worden. Dat zou er namelijk voor zorgen dat we de donutgemeente worden waar de VVD voor is: een leeggegeten centrum, en winkels aan de rand. De Partij van de Arbeid kiest voor werk en een bruisend centrum.