27 januari 2016

Ombudsteam PvdA Oss

Vrijwilligers van binnen én buiten de partij staan klaar om mensen te helpen met wat soms ‘kleine problemen’ lijken. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken. Ook wanneer je geen lid bent van de PvdA is het mogelijk om de hulp van een ombudsteam in te schakelen. Er wordt op geen enkele manier onderscheid gemaakt; iedereen mag en kan bij een ombudsteam aankloppen.

Over het ombudsteam

In uw dagelijks leven heeft u met allerlei instanties te maken, van uw energie-leverancier tot uw gemeente. Het kan voorkomen dat u hierin tegen problemen aanloopt die u niet opgelost krijgt of onoplosbaar lijken. Schakel dan het PvdA-­Ombudsteam in!
Wanneer u zich bij ons meldt bekijken wij samen uw probleem en gaan we samen op zoek naar de juiste oplossing. Indien nodig komen wij bij u langs om een goed beeld van de situatie te krijgen en bepalen we samen met u de te volgen route.

Wij nemen uw probleem niet over maar helpen u deze, waar mogelijk, op te lossen. Het ombudsteam is er voor iedereen, PvdA-­lid of niet, wij proberen u te helpen de juiste weg te vinden! Het Ombudsteam is een initiatief van de PvdA Oss en is bedoeld om u te helpen met uw vraag of probleem waar u zelf niet meer uitkomt. Ons team bestaat uit deskundige leden van de PvdA.

Spelregels

• Iedereen in de gemeente Oss kan een beroep op ons doen;
  • Je hoeft geen lid van de PvdA te zijn;
  • De hulp die het ombudsteam biedt is gratis;
  • Je informatie wordt vertrouwelijk behandeld;
  • Het ombudsteam is geen hulpverlener, maar heeft een verwijzende functie naar instanties die je het beste kunnen helpen;
  • Het ombudsteam kan daarbij als tussenpersoon dienen;
  • Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de kwestie of zaak die je aandraagt;
  • Het ombudsteam helpt niet mee bij zaken die gaan over wetsovertredingen of schennis van de openbare orde;
  • Het ombudsteam is niet (juridisch) aansprakelijk voor de hulp die het biedt.

U kunt het ombudsteam zowel telefonisch als per e-mail bereiken:

E-mail: Oss@pvdaombudsteam.nl