2 oktober 2014

GroenLinks en PvdA Oss gaan lijstverbinding aan

De Osse afdelingen van GroenLinks en Partij van de Arbeid hebben besloten om net als bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 een lijstverbinding aan te gaan. Door deze lijstverbinding aan te gaan willen beide partijen er voor zorgen dat het progressieve geluid in de Osse raadszaal vanuit zoveel mogelijk zetels te horen zal zijn. In 2010 heeft de lijstverbinding tussen de PvdA en GroenLinks een restzetel opgeleverd. Beide partijen doen onder hun eigen naam en met het eigen verkiezingsprogramma mee aan de verkiezingen. In de gemeente Oss vinden de verkiezingen plaats op woensdag 19 november.

Lijsttrekker Ehssane Gounou (PvdA) ziet de lijstverbinding met GroenLinks als de meeste logische. “De PvdA en GroenLinks zijn allebei linkse partijen die gericht zijn op de toekomst. Landelijk gezien is onze lijstverbinding één van de meeste voorkomende”.

Dolf Warris (GroenLinks): “Lijstverbinding zorgt ervoor dat er geen stemmen verloren gaan aan conservatieve politiek. GroenLinks wil zoveel mogelijke kansen organiseren om haar progressieve duurzame geluid te laten klinken in de Osse gemeenteraad. Een lijstverbinding met de PvdA is zo’n kans”.

Op maandag 6 oktober leveren alle politieke partijen hun kandidatenlijsten in voor de verkiezingen van de Osse gemeenteraad. Ook dienen alle partijen aan te geven of ze een lijstverbinding aan gaan.