11 december 2014

Gounou (PvdA): ‘VDG en CDA willen rechtsaf met Oss’

Deze week zijn gesprekken tussen VDG, CDA en SP over het vormen van een stabiel bestuur op niets uitgelopen. De PvdA Oss betreurt het dat de partijen niet in staat zijn gebleken hun verschillen opzij te zetten nu Oss voor grote uitdagingen staat en het alternatief een rechts college lijkt te zijn.

Ehssane Gounou, lijsttrekker PvdA Oss: ‘Het gemeentebestuur van de afgelopen jaren kende dankzij de PvdA een sociaal gezicht. We werkten samen om mensen aan werk te helpen en te bouwen aan een sterke stad met oog voor diegene die niet mee kunnen. De keuze van VDG en CDA om een duidelijke ruk naar rechts te maken was niet het enige alternatief en zou zeker niet onze keuze zijn geweest.’

Met het oog op de forse uitbreiding van de taken richting gemeente met betrekking tot zorg, werk en jeugd is Oss gebaat bij een stabiel bestuur dat zoveel mogelijk Ossenaren vertegenwoordigt en bruggen weet te slaan. Gounou (PvdA): ‘De PvdA zal de drie rechtse onderhandelingspartijen scherp in de gaten houden, en afrekenen op hun sociale gezicht. Oss heeft bestuurders nodig die weten wat mensen te wachten staat en die ervoor zorgen dat de zorg niet afhangt van hoe dik je portemonnee is’.

De Partij van de Arbeid kondigt aan de komende tijd met eigen voorstellen te komen op het gebied van de werkgelegenheid en zorg en gaat daarbij met zoveel mogelijk Ossenaren in gesprek. Gounou: ‘tijdens de campagne is geen andere partij zoveel de straat op gegaan als de Partij van de Arbeid. Dat gaan we de komende jaren volhouden, zodat we een vinger aan de pols kunnen houden nu er zoveel op de gemeente afkomt’.