6 november 2015

Geen miljoenen voor verhuizing Bibliotheek en theater

De gemeente wil miljoenen gaan uitgeven om het zogenaamde ‘cultuurcluster’ naar de binnenstad te verhuizen. Met deze verplaatsing van de bibliotheek, theater de Lievekamp en de MuzeLinck denkt het collega ons centrum aantrekkelijker te maken. De PvdA vraagt zich sterk af of dit plan daadwerkelijk een meerwaarde heeft voor ons centrum. Daarnaast vindt de PvdA dat deze reservering onverantwoord is in deze tijd. Wij als PvdA roepen het college en andere partijen hierbij ook op om af te zien van deze veel te grote reservering en de ideeën rondom de verplaatsing van ons cultuurcluster. Het zou tevens een doodsteek zijn voor de herinrichting van de Raadhuislaan.

Om juist op dit moment een stimulans te geven aan ons centrum zien wij graag dat er andere keuzes worden gemaakt. Zo wil de PvdA dat Oss zich gaat focussen op nieuwe voorzieningen zoals een versmarkt en het aantrekken van winkels zoals een Primark. Ook vinden wij dat de Burgwal betrokken moet worden bij de looproute van het kernwinkelgebied. Het zou de Burgwal te kort doen om dit niet te doen.

Lees hier de reacties op onze Facebookpagina

Lees hier de opinie van John Heijnen