Culturele visie is samenwerken aan cultuur

door Maaike Mollen op 20 mei 2017

Een aantal initiatiefnemers willen in de oude pastorie in Ravenstein een Centrum voor Kunst, Ambacht en Design gaan vestigen. Wij vinden het geweldig dat er zoveel inzet en creativiteit aanwezig is en onderschrijven de betekenis van dit initiatief voor het toerisme in deze stad.

Toch hebben wij tijdens de commissievergadering van donderdag 18 mei kritisch gereageerd, de begroting van het plan is (nog) niet goed uitgewerkt en ook nogal erg optimistisch is ten aanzien van het aantal verwachte bezoekers en andere ingeschatte aannames.

Voordat er ondoordacht op de verkeerde wijze geld wordt geïnvesteerd verwachten we van de wethouder van cultuur en het college dat zij met een eigen plan komen. Wij denken dat het heel goed zou zijn om dit goede idee te implementeren in een brede cultuurvisie en vinden dat zij nu aan zet zijn. Er is veel expertise opgedaan naar aanleiding van de bezuinigingen in de periode 2011- 2014. Laten we samen verder gaan en gebruik maken van al die ervaringen.  Er liggen zoveel kansen!

Ooit, en nog niet eens zo erg lang geleden stond de gemeente Oss hoog in de lijsten ten aanzien van het vernieuwende museum- en cultuurbeleid, laten we dit nu samen weer oppakken en verder uit gaan werken. Laat onze wethouder van cultuur de initiatiefnemers uit Ravenstein uitnodigen om met andere ervaringsdeskundigen en mensen uit diverse disciplines aan een tafel te gaan zitten om samen iets moois op te gaan bouwen.