Blijft er voldoende speelruimte in de wijk

door Anil Makhan op 19 mei 2017

Het Osse college wil middels een nieuw beleidsplan speelruimte in Oss gaan centreren. Er wordt aangegeven dat kleinere speelgelegenheden op ten duur gaan verdwijnen en de gecentreerde speelruimte groter worden.

Wij kunnen ons voorstellen dat dit voor de ouderen kinderen niet een heel groot probleem hoeft te zijn. Maar wat gaat dit betekenen voor de kinderen die net de leeftijd hebben dat ze voor op het pleintje vertrouwd kunnen spelen, maar niet uit het zicht naar een andere locatie mogen gaan? Wat betekent dit voor de sociale cohesie in een wijk als de speelvoorziening voor de deur verdwijnt? Denk hierbij aan moeders of vaders met jonge kinderen die samen komen op een dergelijke locatie. De PvdA vraagt zich af of er goed is naar gedacht over de gevolgen hiervan.

Om opheldering te krijgen heeft de PvdA op Facebook een bericht geplaatst waarbij Ossenaren kunnen reageren met de vraag of er voldoende speelvoorzieningen zijn in hun buurt. Mocht u een reactie willen geven, dan kan dat via Facebook of via een reactie op deze site.