PvdA Oss houdt enquête over fietsen in het centrum van Oss

door Ehssane Gounou op 26 april 2015

Om erachter te komen wat bezoekers van het Osse centrum van het fenomeen fietsen in de stad vinden, gaat de PvdA de komende week een enquête houden. Vanaf aanstaande zaterdag, 25 april, gaan vrijwilligers met een korte vragenlijst de stad in. Het doel is om erachter te komen wat de gemiddelde bezoeker ervan vindt dat er sinds een jaar gefietst mag worden in het centrum. Vinden ze het fijn om direct door te kunnen fietsen naar hun bestemming, of ergeren ze zich aan de snelheidsduivels die hun kinderen omver rijden?

Fractievoorzitter Ehssane Gounou: “De tijd dat de politiek wel even ging bepalen hoe het moet in de stad is voorbij. Wij vragen gewoon zelf aan de inwoners wat ze ervan vinden.”

Ook via social media roept de partij mensen op hun mening te geven

13 Responses to “PvdA Oss houdt enquête over fietsen in het centrum van Oss”

1. Y. schreef:

Als de fietsers rustig rijgedrag vertonen zou het moeten kunnen, maar meestal wordt er te snel en zigzaggend kort op de wandelaars gereden: ik ben er absoluut geen voorstander van.

2. Diana schreef:

Fietsen in het centrum mag van mij blijven
    Hierdoor is er tenminste meer beweging in het centrum en leeft de stad wat meer.

3. jos schreef:

Heel snel stoppen met deze fietsende binnenstad. Zelfs dinsdag op de markt lijkt het nog meer een fietsvierdaagse dan winkelend publiek . Er zijn al div valpartijen geweest met ouderen fietsers en kindjes die even uit moeders hand glippen op de markt . Dus direct stoppen met de fietsers. Want je krijgt nog een grote mond ook als je iets zegt.

4. Anne schreef:

Centrum weer fietsvrij, hoera!

5. v veelen schreef:

Wordt vaak te hard gefietst,moet constant oplettens het winkelen.

6. Cor. van Vugt schreef:

Als fietser is het prettig om je sneller te kunnen bewegen.
    Als voetganger is het uitkijken en zouden er misschien meer gedragsregels moeten zijn, fietsen als het kan en lopen als er veel voetgangers zijn op plekken voor fietsers.
    Elke fietser kan een autorijder minder zijn in het centrum.
    Houdt Oss ook aantrekkelijk voor fietser, met bewaakte fietsenstallingen en fietsen waar het kan.

7. e.fastenau schreef:

Ik zou het heel fijn vinden als het centrum weer gewoon fietsvrij wordt en daarmede rustiger voor iedereen. Uitbreiding van het aantal fietsenrekken zou ook zeer wenselijk zijn!

8. Henk schreef:

Snel even kunnen winkelen. Voorstander van fietsen in centrum. Goed voor de middenstand in Oss.

9. Janneke schreef:

Voorstander van fietsen in het centrum. Gezellige drukte!

10. imke schreef:

houden zo. de meeste fietsers kijken wel goed uit en het is ideaal voor snel even een boodschapje. meer fietsenrekken erbij en ik ben nog meer tevreden.

11. Geertje schreef:

Je bent je leven niet meer zeker in het centrum. Maak net als in ‘s-Hertogenbosch een rode fietsstrook dwars door het centrum. Iedereen weet dan dat de fietsers niet van alle kanten op je af komen.

12. henk schreef:

Geeft levendigheid in het centrum.Gemakkelijk voor een snelle boodschap. Voorkomt een hoop gehobbel op de fiets op de routes om het centrum heen.

13. piet schreef:

Voorstel alleen fietsen tot donderdag dan is het niet druk in de stad en vrijdag en zaterdag niet fietsen in de stad.