PvdA ‘coalitie akkoord getuigt van weinig durf en nog minder doen’

door Ehssane Gounou op 8 januari 2015

Gisteren werd door de Osse gemeenteraad het collegeakkoord van het nieuwe college VDG-CDA-VVD besproken.
Volgens PvdA-fractievoorzitter Ehssane Gounou is het klip en klaar dat de nu aangetreden coalitie op voorhand de enige keuze van de drie partijen is geweest. VDG, CDA en VVD hadden maar één doel: met zijn drieën verder en niks anders.

Ehssane laakte ook het gebrek aan ambitie van het nieuwe college: “In een tijd waarin Oss voor enorme uitdagingen staat, onder andere door decentralisaties op het gebied van zorg en werk, gepaard gaan met forse bezuinigingen, hebben de mensen in de stad en de dorpen behoefte aan duidelijkheid, visie en leiderschap. De fractie van de PvdA schrok dan ook van de toonzetting van het coalitieakkoord wat van ‘weinig durf en nog minder doen’ getuigt. Oss is namelijk geen gemeente van afwachten en enkel op de winkel passen, maar een gemeente die werkt aan oplossingen en durft vooruit te lopen. Dit akkoord predikt een afwachtende houding en laat bijna alles aan het initiatief van anderen over.”

Wat de Osse PvdA vooral steekt, is het gebrek aan perspectief op het creëren van werk. Bijvoorbeeld het aan de slag krijgen van mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt zou een belangrijk aandachtspunt moeten zijn.
Als PvdA hebben we volop ideeën. Ideeën over onder andere werkgelegenheid, leefbaarheid in wijken maar ook over wonen, de zorg en het stadscentrum. Uit solidariteit en betrokkenheid. Om onze gemeente sterker te maken. Wij zullen deze ideeën de komende periode graag met u delen.

Beschouwing coalitie akkoord